Get Adobe Flash player
NASZA SZKOŁA OFERUJE: RÓŻNORODNE SEKCJE SPORTOWE, ROZWÓJ ZAINTERESOWAŃ TEATRALNYCH ORAZ REDAKCYJNYCH, ROZWÓJ UZDOLNIEŃ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH, LEKCJE W PRZYRODZIE, CIEKAWE LEKCJE HISTORII, ZAJĘCIA TANECZNE, GIMNASTYKĘ ARTYSTYCZNĄ, PŁYWANIE, ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z WYKORZYSTANIEM TABLIC INTERAKTYWNYCH, STAŁE ŁĄCZE Z INTERNETEM, INDYWIDUALNE STANOWISKA KOMPUTEROWE, MULTIMEDIALNĄ CZYTELNĘ, OPIEKĘ ŚWIETLICOWĄ Z DOŻYWIANIEM, OPIEKĘ PIELĘGNIARSKĄ I STOMATOLOGICZNĄ, FACHOWĄ POMOC KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNĄ I DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZĄ, PROFESJONALNĄ OPIEKĘ LOGOPEDY, ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW Z DYSLEKSJĄ, KONSULTACJE PRZED SPRAWDZIANEM, ROZWÓJ JĘZYKA ANGIELSKIEGO, ZAJĘCIA POD NAZWĄ „DOBRY START PRZEDSZKOLAKA”, KOŁO INICJATYW TWÓRCZYCH, KOŁO „BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM”, ZAJĘCIA WSPIERAJACE POŻĄDANE ZACHOWANIA METODĄ POZYTYWNYCH WZMOCNIEŃ-ART.-TERAPIA, REALIZACJĘ PROJEKTÓW W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
8 października rozpoczął się cykl spotkań z uczestnikami Stowarzyszenia Charytatywnego „Żyć Godnie”. Zaproszeni goście prowadzą comiesięczne warsztaty pn. „Czytanie na śniadanie” z najmłodszymi dziećmi z grupy „Misie”.
Tematem październikowych warsztatów było „Grzybobranie”. Maluszki z zainteresowaniem słuchały opowiadania z którego dowiedziały się jak zachować się w lesie i dlaczego nie wolno niszczyć grzybów, nawet trujących. Część manualna zajęć polegała na wykonaniu wirujących wiatraczków – grzybów.
Andżelika Jakubowska
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Polkowicach wzięła udział w Ogólnopolskiej Kampanii na rzecz osób terminalnie chorych – „Pola Nadziei”.
W tym celu nawiązaliśmy kontakt z Hospicjum im. Lady Ryder of Warsaw w Zielonej Górze. Celem akcji, której symbolem jest żonkil, poza  pozyskiwaniem funduszy na  działalność Stowarzyszenia, jest  przede wszystkim kształtowanie moralnych postaw dzieci i młodzieży oraz edukacja i uwrażliwianie społeczeństwa na los osób terminalnie chorych.
We wrześniu 2018 roku uczniowie naszej szkoły  uczestniczyli w X edycji tej akcji.
Od hospicjum otrzymaliśmy 800 cebul żonkili, które były rozprowadzane na terenie naszej szkoły. Dzięki zaangażowaniu uczniów i oczywiście ich rodziców, udało nam się zebrać kwotę 841,93 złotych. Zebrane w ten sposób środki pozwalają na zaspokajanie najważniejszych potrzeb podopiecznych hospicjum.
Idea wolontariatu hospicyjnego stawia w centrum zainteresowań człowieka. Zwraca uwagę na najsłabszych, ludzi chorych, cierpiących, oczekujących pomocy i opieki w trudnym okresie odchodzenia z tego świata. Nadaje sens odpowiedzialności i uczestniczenia w życiu społecznym. Budzi szacunek dla drugiego człowieka.
Ważnym elementem tej akcji było posadzenie cebulek żonkili na terenach zielonych naszej szkoły. Kwiaty, które zakwitną wiosną, będą nam przypominać o podejmowanych przez nas działaniach.
Dziękujemy Wszystkim Tym, którzy włączyli się w tę akcję.
Agata Gierlich i Agnieszka Smereczniak
12 października uczniowie  klas: 1a i 1c pod opieką pań Agnieszki Smereczniak, Agaty Gierlich, Ewy Marcjan uczestniczyli  w wycieczce do Zagrody Edukacyjnej „Świerkowe Zacisze” w Jakubowie Lubińskim, malowniczo położonej wsi w Borach Dolnośląskich.
Celem wycieczki było poznanie urokliwego i sielskiego wizerunku dawnej wsi polskiej oraz uczestniczenie dzieci w aktywnych warsztatach.
Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w warsztatach kulinarnych, podczas których dowiedzieli się, jak powstaje masło i mogli sami je wykonać. Każde dziecko samodzielnie wyrabiało masło, widząc na bieżąco stopień jego wyrobienia. Niezwykle smaczne były świeże bułeczki posmarowane własnoręcznie zrobionym masłem.
Następnym etapem wycieczki była wizyta w skansenie maszyn i urządzeń rolniczych oraz sprzętu gospodarstwa domowego. Uczniowie poznali tu zasady działania wybranych urządzeń rolniczych służących dawniej do prac polowych, jak również usłyszeli o pracach z nimi związanymi.
Ważnym elementem wycieczki był udział w ścieżce edukacyjnej przez las dotyczącej zwierząt leśnych. Dzieci miały możliwość posłuchać informacji o trybie życia, sposobie odżywiania, budowaniu kryjówek popularnych zwierząt mieszkujących w polskich lasach.
Ten niezwykle efektywny czas zakończył aktywny wypoczynek uczniów na ścieżce aktywności fizycznej z wykorzystaniem placu zabaw i boisk znajdujących się na terenie gospodarstwa. Nieodzownym elementem pobytu było ognisko i pieczenie kiełbasek. 
Nasi milusińscy wrócili z wycieczki bardzo zadowoleni.
Agata Gierlich i Agnieszka Smereczniak
Uczniowie, wszyscy pracownicy szkoły oraz rodzice wzięli udział w uroczystym apelu poświęconym 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Nasza szkoła dołączyła do ogólnopolskiej akcji "Rekord dla Niepodległej" - o godz. 11:11 wszyscy odśpiewali hymn państwowy. W trakcie uroczystości zaprezentowali się laureaci szkolnego konkursu recytatorskiego "Kiedy myślę, ojczyzna". Uczniowie klas siódmych zabrali wszystkich w sentymentalną podróż -aktorskie wykonanie piosenki "Dziś idę walczyć mamo" było bardzo wzruszające i z pewnością niektórym oglądającym łezka w oku się zakręciła . Radosnym akcentem natomiast był na zakończenie taniec "żołnierzy" - uczniów klas szóstych i siódmych.
Biało-czerwone barwy widoczne były w całej szkole. W piątek wszyscy byli odświętnie ubrani na galowo, z przypiętymi kotylionami. Mogliśmy oglądać wystawy prac różnych konkursów plastycznych. Każda klasa ozdobiła także według własnego pomysłu drzwi do sal lekcyjnych.
Niepodległość! Mamy za co dziękować!
Zobacz galerię zdjęć
We wtorek 6.11. rozpoczął się w szkole II etap konkursu wokalnego, w którym zespoły klasowe śpiewały wybrane zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego”.
I etap konkursu to wykonania indywidualne, które zaprezentowali uczniowie na lekcjach muzyki w październiku.
Zaangażowaliśmy się w przygotowania konkursowe ponieważ chcemy jak najlepiej wykonać „Pieśń Legionów Polskich we Włoszech” w ramach w akcji „Rekord dla Niepodległej” pod patronatem Rady Dzieci i Młodzieży przy Ministerstwie Edukacji Narodowej, na uroczystym apelu o godzinie 11:11 w piątek 9 listopada 2018 r. W moim przekonaniu wspólne śpiewanie wszystkich zwrotek hymnu wzmacnia w nas patriotyzm, jest insertującą formą poznawania historii oraz satysfakcjonującą alternatywą uczczenia setnej rocznicy niepodległości naszej Ojczyzny.
Kasjan Chmielewski  kl.  VIIb